Sotheby’s Magazine – VINVIN Wines

Sotheby’s Magazine – De (internationale) ambities van VINVIN Wines

Met trots mocht wijnimporteur VINVIN Wines vorig jaar constateren dat het ondanks het prille bestaan zijn naam al stevig had gevestigd in Nederland. Slechts een jaar later krijgen ook de internationale ambities voet aan de grond. Het doel om een eigen chateau te kopen mag als grapje zijn begonnen, maar neemt serieuze vormen aan.

Hoe dat zit met dat chateau kan medeoprichter Marcel Just de la Paisières als geen ander uitleggen. Het is immers zijn idee. ‘Ik heb ooit een familiereünie gehad op landgoed La Paizière, maar daar stond niets meer dan een vervallen muurtje. Ik heb mijn ouders daar beloofd dat ik de eerste Just ben die ervoor gaat zorgen dat er weer een chateau in de familie komt. Die droom heb ik altijd vastgehouden.’

Het chateau staat voor meer dan een droom en een belofte aan ouders. Het moet onderdeel gaan uitmaken van de beleving die VINVIN Wines sinds de oprichting in 2020 (vingt-vingt in het Frans) nastreeft: wijn hoort meer te zijn dan alleen de wijn zelf. Het gaat ook om het verhaal erachter, de complete beleving vanaf het uitzoeken tot het nuttigen. Of zoals Just het met zijn marketingachtergrond noemt: de klantreis.

 Benieuwd naar het hele artikel ? Klik hier.